dinsdag 3 november 2015

Jacobus gaat naar school.

Ik woon naast de basisschool in ons dorp. Deze school is vanaf het begin van dit schooljaar gefuseerd met nog 2 andere kleine basisscholen om zo meer levensvatbaarheid te garanderen. 
Tijdens de afscheidsweek van de "oude" school, werd er ook een Middeleeuwse dag georganiseerd met medewerking van de reinactment groep de Westerwolders.
Er werden stoere verhalen verteld om het kampvuur, er was een smidse, er werd gekookt boven vuur, iedereen liep in middeleeuwse kledij en er was een spinster.
Van deze spinster heb ik een ruw vachtje gekregen, w.s Clun Forest, zij wist het niet meer helemaal zeker. 

Een prachtig vachtje die ik heb uitgeplozen, gewassen, gekamd, gesponnen en daarna geverfd.

Ik had al vrij snel een idee wat ik er van wilde maken, het moest iets voor school worden, iets wat het "oude" met het "nieuwe" moest verbinden. 
Ja, een nieuwe Jacobus!


De kleuren van zijn snoetje, handen, voeten, oren en staart zijn de kleuren van de nieuwe school.
Vanmiddag gaat hij naar school, naar groep 1 en 2. 
Ik hoop dat hij het daar naar zijn zin zal hebben. 

Fijne dag.

Ineke



4 opmerkingen:

  1. super leuk om dat naar school te brengen leuk idee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een droppieee!!
    En wat een lief en origineel idee dat je hem voor de school hebt gemaakt! Hij gaat het er vast reuze naar zijn zin hebben; de kinderen zijn vast dol op hem!! ♡
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat is hij leuk geworden en wat een mooi gebaar. ..echt geslaagd! Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...