donderdag 30 april 2015

De Hap is klaar!

De Half Hansel Hap is klaar!!




Tijdens het wassen van de sjaal is de kleur van het garen geverfd met Cochenille veranderd van diep oud roze en oud roze in paars en lila!!! Ondanks dat ik het geverfde garen altijd goed naspoel, heeft er toch een chemische reactie plaats gevonden waardoor de kleur veranderd is. Ik vermoed dat er nog een beetje aluin in de geel geverfde garen zat waardoor de kleur veranderde. 
Ik wist niet wat ik zag!!! Dat was niet de bedoeling!!!
 Maar goed, de kleur past er gelukkig wel goed bij, het spreekt zelfs wat meer, dus is de schade gelukkig beperkt! :-))

Een geweldig leuk patroon en een heel leuk proces zo samen met velen over de wereld een sjaal breien. Een tweede staat al op de pennen! :-))

Fijne dag!

Ineke


 

7 opmerkingen:

  1. Echt prachtig Ineke en wat kan ik me je schrik voorstellen zeg! Maar alsnog is ie erg mooi!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is prachtig geworden! Wat een schrik inderdaad, maar gelukkig heeft het eindresultaat niet geleden onder deze onverwachte reactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat mooi is ie geworden en oeps ineens een ander kleurtje goed dat het zo goed uitgepakt heeft :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ontzettend mooi geworden...ondanks dat de kleuren anders zijn geworden dan de bedoeling was.

    Gr. Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ondanks de toverbalactie of misschien wel juist daardoor vind ik m super mooi! Geweldig patroon. Mooie kleurencombi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waarom spoel je niet na het verven met azijn, dan voorkom je hoogstwaarschijnlijk dat je kleuren nog veranderen.
    Het is wel lang geleden dat ik wol natuurlijk verfde, maar meen me te herinneren dat ik dat altijd deed.
    Sukses ermee, mooi die kleuren enz.
    groet mien

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...