maandag 2 maart 2015

Ondertussen...

Het is even stil geweest op dit plekje. Niet echt ergens om, gewoon even niet zo veel inspiratie.
Even de tijd genomen om naar binnen te keren en bezig te zijn met de dingen die ik zo fijn vind om te doen. 
Maar ik merk dat het bij mij weer begint te kriebelen, er is meer licht, de eerste tekenen van de Lente dienen zich aan en ik begin weer meer energie te krijgen. 
En ondanks dat het buiten af en toe best wel koud kan zijn, ruikt het zo heerlijk naar Lente! 

Begin dit jaar heb ik nieuwe Engelse Wolkammen aangeschaft via Wingham Woolwork. 


Hier het verschil met de handkammen van Majacraft.
  Wat een geweldige dingen! Hiermee kan ik veel grotere hoeveelheden wol in een keer kammen wat veel tijd scheelt.
Tja, en als je veel gekamde wol hebt, dan wordt er al snel weer gesponnen.
Houtkachel aan, kopje thee erbij, heerlijk!

Van links naar rechts: Shetland, Shetland, Leicester, Shetland lontwol geverfd door het Wolbeest en Shetland.

En ja, van gesponnen garens worden weer allerlei leuke dingen gebreid.



Zoals deze muts, gebreid van zelfgesponnen Shetland garen in naturel tinten. Het patroon is uit Knitty,



Ik wilde al heel lang sokken van de teen omhoog leren breien. Er zijn hier zoveel leuke patronen voor en ik heb het ooit wel eens geprobeerd, maar dat was niet zo'n succes. Totdat 2 dingen samen kwamen: super mooi garen en een leuk patroon. Het garen, 2 strengen op Woolfest gekocht, is een merino/alpaca/nylon mix die ik met Indigo geverfd heb. Ik had al sokken (van boord naar teen) voor mijn Lief hiervan gebreid en had nog bijna een hele streng over.



Het patroon heeft een kabeltje die aan beide zijden van de voet omhoog loopt, erg leuk om te breien.

Verder ben ik heel voorzichtigjes aan weer begonnen met mandala tekenen.
Het is fijn om ook op een andere manier creatief bezig te zijn. 


En ben ik helemaal in de ban van dit boek! Het is het verhaal van hoe de schrijfster door het trainen van een havik haar verdriet over het overlijden van haar vader een plekje probeert te geven. Echt een aanrader!
 


Fijne dag!

Ineke





3 opmerkingen:

  1. Ha Ineke! Wat fijn weer iets van je te horen en te zien!
    Je bent weer prachtige mutsjes aan het maken! En die sokken zien er veelbelovend uit!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o wat een mooie wolletjes weer en leuk om sokken andersom te breien !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om weer van je te lezen!
    Dijn dat alles goed is met je!
    Wat een prachtig mutsje!
    Knap hoor, sokken breien, ben erg benieuwd!
    Oh en ik snap wat je bedoeld om ook op een andere manier creatief te zijn, heerlijk! En het houd je wakker, in de zin van fris en ruimte voor nieuwe dingen.
    Mooie mandala!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...