dinsdag 26 augustus 2014

Een beetje van dit en dat..

Het was even stil op de blog want Lief en ik zijn op vakantie geweest. En wel naar Engeland en Schotland. We hebben een rondreis gemaakt en het ontzettend fijn gehad!

We hebben mooie oude kustdorpjes gezien.

Robin Hood Bay
  Met mooie doorkijkjes.


En grappige notities.


Prachtig Durham Cathedral bezocht,


en mooie oude kastelen en ruïnes.

Lindisfarne Castle.
Lindisfarne Abbey.

We zijn door een deel van de Schotse Highlands gekomen,


om zo op prachtig Isle of Mull en Iona terecht te komen.

Isle of Mull.

Waar de schapen gewoon los lopen. :-)


En het uitzicht adembenemend is.....


The Glencoe.
Om vervolgens in het middeleeuwse plaatsje Shrewsbury neer te strijken.


Waar we 's avonds op deze zonsondergang werden getrakteerd. 


En ik op Acton Scott Farm ben geweest waar de BBC serie The Victorian Farm is opgenomen. 


En waar wij de eeuwenoude ambacht van "shodding a wooden tire" hebben mogen zien. 
Geweldig!!!


En waar er vroeger, natuurlijk, ook gesponnen werd.

 

En toen weer zuidwaarts gingen naar The White Cliffs of, in dit geval, Folkestone,


om weer met de boot vanaf Dover de overtocht terug te maken.


Fijne dag!

Ineke


5 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige reis maakten jullie. Iona, dat staat toch ook wel op mijn lijstje hoor.
    Fijn dat je genoot en ook weer helemaal heel en blij thuis kwam!
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's! Wat heb je de sfeer daar goed weten vast te leggen. Dat zal een heerlijke vakantie geweest zijn!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahhh Robin Hood Bay. Daar was ik ook eens.
    Lang, lang geleden hebben mijn lief en ik samen de Cleveland Way gewandeld.
    Prachtig is het daar!
    Als ik je foto's zie zou ik zo weer terug willen en niet alleen naar Robin Hood Bay;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahhhh zucht zwijnmel... en nog een zucht! ;-)
    Geweldig, wat mooi wat mooi!!
    Wat een heerlijke reis hebben jullie gemaakt, en bedankt voor de mooie foto's...heerlijk om even mee te mogen genieten! ;-)
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...