dinsdag 18 maart 2014

Tulpen muts / Tulips tam


Na veel dromen, denken, tekenen, puzzelen, breien, uithalen, breien, opnieuw tekenen, puzzelen en breien is hier mijn Fair Isle Tulpen muts ontwerp!
Als inspiratie heb ik lente tulpen en tulpen bollen genomen en de kleur oranje (omdat ik die zo mooi vind :-)).

After much dreaming, thinking, drawing, puzzeling, knitting, frogging, re-drawing, puzzeling and knitting I am pleased to show you my Fair Isle Tulip tam design!
For inspiration I took tulips and tulip bulbs, and the colour orange (so pretty! :-) )




De muts is gebreid van zelf gesponnen en natuurlijk geverfd Shetland wol en een klein beetje Rowan fine tweed garen.

The tam is made from my own handspun and naturally dyed Shetland wool and a little bit of Rowan fine tweed yarn.
 

Ik ben nu bezig met het uitschrijven van het patroon en deze zal later ook als pakketje te krijgen zijn.


I'm now in the proces of writing the pattern, which I will make into kits available here.
 
Dit was zo ontzettend leuk om te doen en ik ben erg blij met het resultaat! :-)

This was so much fun to make and I'm very pleased with the end result! :-)

Fijne dag!
Have a lovely day!

Ineke

8 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig patroon heb je ontworpen. Echt met een Hollands tintje, wat betreft kleur en onderwerp. Die zou ik ook wel willen breien....... Je kunt mij noteren voor een pakketje als je zo ver bent. Fijne dag nog.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, dat zal een klus geweest zijn! Heerlijk Hollands met een vleugje Fries want ik zie er ook pompeblêden in. Knap werk; ik neem mijn petje ervoor af!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoooo zeg, zelf ontworpen? Heel erg mooooi!!
    Het patroontje is prachtig, en dan in combi met die zelf geverfde en gesponnen wolletjes! :-D
    (leuk om weer van je te lezen trouwens! ;-) )
    Dat pakketje gaat vast lopen als een tierelier!
    Lieve groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem (of haar) echt prachtig! Hoe heb je die mooie oranje kleur 'gekregen'?
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WOW, mooi hoor! Die oranjetinten kleuren ook mooi met de natureltinten.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...