dinsdag 7 januari 2014

Even uitwaaien en een muts

Allereerst wil ik iedereen een fijn, liefdevol, creatief en vooral wollig 2014 wensen! Dat vele dromen dit jaar werkelijkheid mogen worden!

Ook wil ik iedereen heel erg bedanken die vorig jaar mijn blog heeft bezocht, mijn volger zijn geworden en die reacties hebben achtergelaten. Ik heb zoveel creatieve, leuke en lieve mensen ontmoet door het bloggen, dat ik daar zeker mee door zal gaan dit jaar!

Lief en ik zijn het jaar op Ameland begonnen. Lekker een week met onze 2 hondenmeisjes uitwaaien op het strand, daarna een strandtent in, lekker aan de Irish Coffee en dan rozig terug naar het huisje.
Een goed begin! :-)

Het is ook een goed moment om dingen eens even van een afstandje te bekijken en daar de wind eens goed doorheen te laten blazen. Wat kan losgelaten worden en waar kunnen we op verder bouwen? Waar willen we naartoe? Welke ideeën spoken al een tijdje rond die nu misschien werkelijkheid kunnen worden?
Het is nu nog een tijd van voelen en dromen en inventariseren, wat wel en wat niet, maar er komen al ideeën bovendrijven die om aandacht vragen. Ik vind het reuze spannend! :-)

Ook heb ik nog een mutsje voor haar gebreid, de Sheep Heid van Kate Davies. Ze wilde 'm graag hebben, maar was al verkocht toen ze bij mijn kraam langs kwam op de Midwinterwol markt in Winschoten. Dus heb ik speciaal voor haar er nog een gebreid!


Opnieuw heb ik deze muts gebreid van zelfgesponnen natuurlijk geverfde Shetland wol uit vacht en lont. Ik heb deze keer iets meer geel gebruikt, het donkere geel is geverfd met Zuring en het lichtere met Fluitekruid.
Ik hoop dat zij 'm mooi vindt!




13 opmerkingen:

  1. Het is goed om af en toe de gedachten te ordenen; daar heb je een ideale plek voor uit gekozen. Heerlijk om lekker uit te waaien op It Amelân.
    Je hebt een prachtige muts gebreid. Die wordt vast wel mooi gevonden. De schaapjes in de rand zijn natuurlijk het einde....
    De kleuren zijn prachtig zo bij elkaar. Compliment. Wens je het allerbeste.
    Groet, Willemien.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Ineke. Wat heerlijk; even uitwaaien! En ik ben benieuwd naar die dromen en ideeën! Misschien gaan ze nog wel langs komen op je blog dit jaar! En die mutsjes van jou blijven prachtig! Ieder exemplaar opnieuw!
    Dag
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige muts heb je gebreid. Ik vind die twee gelen prachtig bij die overige naturel-tinten. Die schaapjes zijn inderdaad prachtig!
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is prachtig!!!!!!! Zelf ben ik net begonnen met inbreien, maar ik vind het behoorlijk lastig met die twee draden over de vingers ;) Veel oefenen zegt men, en vooral breien op een rondbreinaald, maar dat vind ik niks, hi hi. Hoe brei jij zo mooi in?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje voor je compliment! Ik brei inderdaad op een rondbreinaald, maar je kunt ook op 5 pennen breien hoor! :-) Zelf heb ik veel aan dit filmpje gehad: https://www.philosopherswool.com/Pages/Twohandedvideo.htm. Zij legt het heel duidelijk uit en op deze manier is het echt niet moeilijk. Ik brei de achtergrondkleur met rechts en de patroon kleur met links. Ik hoop dat je er zo een beetje uit komt! :-)
      Succes!
      Groetjes, Ineke

      Verwijderen
  5. wat een mooie muts is dit geworden!! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind 'm als toekomstige eigenaar helemaal te gek!!!! Zó lief!! Ik weet nu ook meteen van welke wol ie gemaakt is ;-)! Loeve groeten. Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zijn echt fantastische mutsen, allemaal. Deze is extra mooi door de warme kleur geel die je gebruikt hebt.
    Ik ben heel erg benieuwd naar die ideeen die langzaam vorm krijgen bij jou! We horen er vast nog wel meer van!
    Groetjes, Kyra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ameland..Wat een heerlijke plek om uit te waaien, en dingen op een rijtje te zetten...
    En die muts....oh prachtig, lief, die schaapjes er in!
    Ik ben ook benieuwd naar je nieuwe ideeën, leuk!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke site, mooie mutsen en garens. Kom absoluut vaker bij je langs.
    Mijn hobby is tuinieren en fotograferen, maar mijn passie is handwerken. Ik ben ook weer begonnen met breien. Heerlijk rustgevend. Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig mutsje, ik heb geprobeerd het patroon te bestellen, maar heb geen pay pal, jammer, misschien dat ik het ergens nog eens "gewoon" met geld kan kopen.
    groetjes, marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...