woensdag 22 januari 2014

Beetje spinnen, beetje breien...

Op dit moment ben ik weer helemaal in de ban van het wolspinnen. Zo lekker s'avonds bij het haardvuurtje, het gaat dan haast vanzelf. :-)
En het wordt helemaal een feestje als je mooie wol spint!
Zo heb ik onlangs nog een paar Shetland vachten kunnen bemachtigen (van schaapjes "Laika" en "Gouke"), leverkleurig en zacht grijs. Heerlijke zachte vachten die lekker spinnen.



Ik ben nu diverse roze tinten aan het spinnen van natuurlijk geverfde Shetland lontwol geverfd met Cochenille. Wil hier uiteindelijk een leuke combinatie van maken voor een Fair Isle muts.



Ook is er een nieuw mutsje in de maak; de Caller Herrin van Kate Davies. Dit keer gemaakt van zelfgesponnen en met Indigo geverfde garens. Haar patronen blijven gewoon leuk!




Een fijne dag!


6 opmerkingen:

  1. Errug mooi, zowel je spinsels als het mutsje-in-wording! En knap ook :) De winter is een mooie tijd om heerlijk te spinnen en breien.. kacheltje aan en genieten maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat prachtig. Spinnen, verven, breien allemaal heerlijk om te doen. De mutsen die je breit zijn echt HEEL erg mooi! Je weet het patroon zo langzamerhand wel uit je hoofd. denk ik. Lekker bezig blijven.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooooooi! Hier snort het wieltje ook volop;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook die wordt weer erg mooi! Mooie kleuren. Ook ik heb deze week flink zitten spinnen, leuk he!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kleuren en draden!! Je muts wordt ook mooi zo met die blauwtinten. Ik heb ook net weer een wieltje gekocht dus ook weer aan de spin na.......37 jaar.......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat leuk, en wat klinkt het heerlijk knus joh! ;-)
    Dat ziet er weer veel belovend uit... Veel plezier met spinnen! ;-)
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...