maandag 18 november 2013

Een muts en wat wol / a hat and some wool

Ik ben druk met de voorbereidingen voor de Midwinterwol markt in Winschoten op 14 december, verven van wol, spinnen, maar ook breien. Vooral het breien van Faire Isle mutsen.
Ik vind dat toch wel zo leuk!! :-)
Wat ik vooral zo leuk vind is hoe mooi de natuurlijk geverfde tinten dan uitkomen.

I'm busy preparing for the Midwinterwol market on the 14th of december; dyeing wool, spinning but also knitting. Especially knitting Faire Isle hats. I just so love knitting Faire Isle! :-)
I love the way the naturally dyed colours mix together! 







Het patroon is van Kate Davies, de peerie flooer muts. De muts is gebreid met zelfgesponnen en geverfd Shetland en BFL garen. Dit zijn de kleuren volgens het patroon, maar tijdens het breien moest ik aldoor aan "roze" denken. Dus ben ik nu ook nog een exemplaar in het roze en naturel tinten aan het breien. 

The patern is by Kate Davies the peerie flooer hat. I knitted the hat with my handspun and naturally dyed Shetland and BFL yarn. These are the colours as stated in the patern, but whilst knitting it I kept on thinking "pink". So I decided to make another using pinks and natural shades.
moet nog gewassen worden /  needs to be washed
Ook hier zijn de kleuren van natuurlijke materialen, gebreid met zelfgesponnen Shetland wol en BFL.

Verder heb ik afgelopen weekend nog 2 Shetland vachtjes weten te bemachtigen. Een lever kleurige (van schaap Laika) en een zacht grijze (van schaap Gouke). Ik ben hier heel blij mee!

Also I managed to get hold of 2 lovely Shetland fleeces. A lovely liver coloured on (from a sheep named Laika) and a soft gray colourd one (from a sheep named Gouke). I'm so thrilled with these. 
Ik heb een deel van de leverkleurige wol inmiddels gewassen, gekamd en gesponnen. 

I have already washed, combed en spun a little of the liver colourd fleece. Just love how it is turning out!


Het is super zacht en spint heerlijk en de kleur is prachtig!

It is super soft, spins like a dream and the colour is lovely!


Ik heb niet echt een project in gedachten voor dit garen, maar op dit moment is het spinnen van dit garen al een feestje! :-)

I hav'nt really got any project in mind for this yarn. At the moment just spinning it is enough! :-)


7 opmerkingen:

  1. Prachtige mutsen heb je gebreid en je 'blog' is een 'feestje' om te lezen en te bekijken!
    Dag!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh.. wat heerlijk en inspirerend om je mooie mutsen en wolletjes te zien! Word ik helemaal blij van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige mutsen en heerlijke wolletjes!!!!! Liefs, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben iedere keer weer sprakeloos van bewondering voor jouw mutsen. Wat een prachtige kleuren, onvoorstelbaar dat dat allemaal natuurlijk geverfde wol is! Ze zijn prachtig, Ineke! Ik hoop ze een keer in het echt te zien!
    Groetjes, Kyra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er weer prachtig uit Ien. Leuk he dat fair Isle breien

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...