dinsdag 15 oktober 2013

Vachtvilten

Afgelopen weekend heb ik samen met mijn lieve vriendin A. een prachtig Drents Heideschaap vacht gevilt. Een kado nog voor mijn verjaardag.
Het was een fijne dag!

Last weekend I felted a Drents Heathsheep fleece together with my dear friend A. It was a belated birthday present. 
We had a really lovely day!

 



Na het bedekken van de vacht met wol, wordt deze eerst nat gemaakt met heet water en zeep en zachtjes met de handen gemasseerd. 

After covering the fleece with wool, this gets wetted with lots of hot soapy water and carefully massaged by hand.



Het vacht wordt dan in plastic noppenfolie opgerold waarna het rollen kan beginnen. 
Met als resultaat:

The fleece is then rolled up in plastic foil and this is then rolled many times.
Resulting in this: 

de voorkant / the front 
de achterzijde / the back
  prachtig gevilte vachten! :-)

 beautiful felted fleeces! :-)
 

 
Dankje A. voor dit prachtige kado en fijne dag!

Thankyou A. for this beautiful gift and a really lovely day!

 

10 opmerkingen:

  1. Wauw, goed gelukt, en wat een mooie kleuren hebben de vachten!
    Laat de kou maar komen, jij bent er klaar voor!
    Hieperdepiep...Nog van harte met je verjaardag! Dit zijn leuke cadeaus!! ;-)
    Verjaardags knuffol,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw die is mooi zeg.... het lijkt een andere techniek, dan die ik laatst deed en ik vind jouw resultaat echt tien keer mooier! Die van mij heeft veel lege plekken en ik vind hem eigenlijk veel te groot! Dus is het plan nu om 'haar' in stukken te hakken :-).... voor mooie kussens!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie vachten! Mooie kleur en leuk die accenten op de achterkant! Groetje van Titia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat prachtig! En de achterkant ook, heel leuk. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi; zoiets heb ik nog nooit gedaan. Mijn handen zijn er ook niet zo geschikt voor.... volgens mijn dochter. Zij heeft er wel verstand van...
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow dat is een mooi cadeau!
    Dat zijn hele mooie vachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi werkje en zo leuk om te doen.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig geworden! En de kleuren zijn ook zo mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je een mooie blog ! I love wool . Mooi kado kreeg je.

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...