zaterdag 10 augustus 2013

Na regen komt..... Guldenroede

Tijdens een wandeling met mijn hondedames kwam ik een grote bos wilde Guldenroede tegen. Wat een kadootje!! Dit kon ik toch niet zomaar aan mij voorbij laten gaan! :-)
Guldenroede stond al langere tijd op mijn lijstje van planten waar ik een keer mee zou willen verven.
Dus zo gezegd, zo gedaan!


Wat een prachtige kleur! Ja, wel weer geel, maar wat voor geel, citroen geel! Het knalt je tegemoet!:-)


Hier alle drie de baden. Ik heb verschillende soorten wol gebruikt; BFL lontwol, Wensleydale lontwol, Fries Melkschaap (gekaard) en gesponnen licht grijze Shetland (schaapje "Amy").


Ik wil binnenkort e.e.a. eens gaan oververven om zo oranje en groentinten te krijgen. Een volle regenboog! Mooi!


3 opmerkingen:

  1. Mooi! Het staat in mijn tuin..... ik ga er ook eens mee aan de slag.
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt alleen guldenroede gebruikt, geen beitsen of zo? (ik heb meer dan zat in mijn tuin, en nog wel wat wol dat een kleurtje kan gebruiken...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Corina,
      Ik heb 12 gram Aluin opgelost in warm water en bij het verfbad ingedaan, en ik heb in een koperen pan geverfd. Mocht je die niet hebben dan kan je ook een aantal koperen munten of koperen plaatje in de pan doen. Koper maakt dat de kleur helder wordt.
      Veel succes met het verven!
      Groetjes, Ineke

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...