maandag 15 juli 2013

Woolfest

De afgelopen weken is er een wens van mij in vervulling gegaan - ik ben naar Woolfest in Engeland geweest!
Wat een inspiratie, kleur, bijzondere schaapsoorten, vriendelijke mensen, creativiteit, informatie en gewoon een feest in 2 mega hallen.
Ik heb daar 3 Shetland vachten en 1 Manx Loaghtan vacht gekocht (2 vachten zijn van schaapjes met de prachtige namen "Amy" en "Izzy", dat alleen al! :-) ), mooi garen voor sokken, plantaardige verfstof Old Fustic (geel) en een leuk "schilderijtje". Verder rondgelopen, gekeken, met mensen gepraat, oude bekenden ontmoet, wol en garen gevoeld, heerlijke koffie gedronken, mij laten inspireren en de sfeer in mij opgenomen. Het was enorm!
Hier een klein overzicht in beeld: 

v.l.n.r. Shetland wit, Shetland Moorit (Izzy), Shetland Grey (Amy), Manx Loaghtan.




Mijn buit :-)

9.15 uur op vrijdagochtend, Woolfest!
Grey Faced Dartmoor

Herdwick Sheep

Net geschoren Shetland Sheep
Mulberry Dyes, alleen natuurlijk geverfd garen en lonten - prachtig!!
 
Handwerk door een lokale groep vrouwen ism scholen en een lokaal verzorgingstehuis.

 
Helemaal met de hand gevilt.
Owen Jones, 1 van 2 mensen in Engeland die nog eiken manden vlechten. Prachtig!

Het was een geweldige dag!
Hierna hebben we nog 2 weken vakantie gehouden in Wales en Engeland, daarover meer in een volgend blogje.

7 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige ervaring. Als echte wol liefhebber moet je zoiets een keer gedaan hebben. Je hebt prachtige dingen gescoord. De vachten zijn heel bijzonder doordat je de herkomst weet. Het moet heerlijk zijn om met dit materiaal aan de gang te gaan. En dan ook nog 14 dagen vakantie; ik kijk uit naar je verslagjes van die tijd.
    Fijne dag. Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijkheid. Wist je nog wel waar je kijken moest? Hebben wilde? Engeland lijkt me een heerlijk wol-schaap-land. Leuk om weer van je te lezen. Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een heerlijkheid en voor jou een waar paradijs denk ik zo.
    Praichtige foto,s
    Groetjes Albertje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat super en wat fijn dat je deze mooie foto's met ons deelt. Kunnen wij ook een beetje proeven van al dat moois! Veel plezier met het verwerken van je buit! Groetje van Titia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, daar wil ik ook wel een keer heen! Wat een prachtige wol én gemaakte dingen. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Ineke, ik miste je blogjes al en vermoedde een vakantie! Engeland, wat heerlijk! En wat een inspiratie op zo'n wolfest! Dat is genieten zeg!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn droom!!! Wat inspirerend!! Geweldig!! Je zult genoten hebben!! Grtjs, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...