woensdag 17 juli 2013

Sheep Heid

Ik zag dit patroon van Kate Davies en was gelijk verkocht! Ik vond 'm zo leuk!
Ik wilde 'm graag maken van eigen gesponnen Shetland garen. Ik had namelijk net een sample pack Shetland wol gekocht bij Jamieson and Smith en heb deze gesponnen, 25 gram in 5 tinten. Maar het patroon vroeg om 9 kleuren....
Nou wil het zo zijn dat ik recent witte Shetland wol natuurlijk geverfd heb in die prachtige tinten geel. Dus van de serie "Fluitekruid" van het 1e bad en 3e bad ook 25 gram gesponnen. Deze tinten stonden zo prachtig bij de natuurlijke tinten wol! Toen had ik al 7 tinten. Ik had nog een lichtere tint grijs nodig, dat werd Blauwe Texelaar en ik kwam in mijn voorraad ook nog een mooie natuurlijk geverfde groene tint tegen. Uiteindelijk 9 tinten.
Hierna een klein beetje puzzelen met de kleuren in het patroon en ik kon aan de slag!

De gebruikte wolletjes, allen zelf gesponnen en geverfd.

Tijdens het breien heb ik de groene tint laten vallen. Vond hem er toch niet zo mooi bij staan.

De muts.

De Kruin.

De schapenrand.

 
Zijkant muts

Het was een ontzettend leuk patroon om te breien en ik ben heel blij met het resultaat! Wat zo leuk was, vaak als ik zat te breien hoorde ik in de verte schaapjes blaten. Dat maakte dat deze muts echt voor mij ging leven!
Deze muts zal daarom voor mij altijd verbonden blijven aan deze vakantie - een muts ontworpen door een Schotse dame, zelf gesponnen garen van de Shetland Islands, gebreid op vakantie in Engeland die in het teken stond van wol. Vind ik wel helemaal super!

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige muts en mooie kleurencombinatie!!! Zijn dat schapen in de rand? Grtjs, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Alexandra, het zijn schaapjes in de rand en ramkoppen in de kruin. Het breidt echt heel leuk!
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi! Het verhaal erachter is helemaal leuk. Wat een spannende kleuren, in het echt natuurlijk nog mooier...
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Ineke, wat een ontzettend mooie muts is het geworden!!!! Zowel de kleuren als het patroontje van de schaapjes: prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geworden zeg! Ik heb hem ook een keer gemaakt maar dan met alleen de bruintinten. Dat gele er in maakt het zo anders en heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...