donderdag 13 juni 2013

Kastje.

Ik ben al een tijdje bezig om een werkplek/atelier/wolstudio voor mijzelf te creëren. Het grote verfwerk is inmiddels klaar en ik ben begonnen met inrichten. Dit wilde ik doen met kringloop en andere leuke tweedehands spulletjes. 
Het grappige is dat als je dit eenmaal kenbaar maakt, er van alles leuks op je pad komt.
Zo ook dit geweldig leuke kastje!


Hij heeft jaren op zolder gestaan bij mijn tante en zij wilde hem graag kwijt. Hij komt bij haar schoonouders vandaan, opa en oma S. voor mij. Het is een kastje uit de jaren '20/'30.
Hij was toe aan een beetje TLC en na een goede schoonmaakbeurt, nieuwe knoppen en een kleurtje aan de binnenzijde is hij als "nieuw". 
De stoeltjes zijn 2e hands, het zijn oude café stoeltjes. Likje verf erover en je hebt hele leuke stoeltjes. :-)


Ik vond nog een oude foto album van oma S. in een van de laatjes. Zo leuk! Ik kende oma S. alleen als een oude dame en op de foto's in het album was zij een jonge vrouw met jonge kinderen. Heel bijzonder. Dat maakt dit kastje eigenlijk wel heel speciaal en gaat hij meer voor mij leven.


Dankje Tante F. Ik ben zo blij met mijn nieuwe kastje! :-)

9 opmerkingen:

  1. Wat leuk! En nou ben ik zo benieuwd hoe tante F eruitziet..... Mooi wolschilderij heb je er staan!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het toch heerlijk om je te omringen met meubels met een verhaal... Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een topper zo'n thee kastje en wat een lief tantetje.
    Zal ze leuk vinden om het bij jou terug te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk kastje, de groene binnenkant is prachtig en dan ook nog een stoel in die kleur... helemaal oké. Die naaibox is natuurlijk ook heel goed passend. Je krijgt een heel mooi aangeklede ruimte voor je hobby. Veel plezier daar. Fijn weekend.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. helemaal leuk zeg, heel sfeervol en mooi met die groene binnenkant! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie blog heb je! Prachtig al die kleuren garen en wol. Zeer inspirerend hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke blog heb je. Prachtig al die gekleurde wol en garens.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh wat een leuk kastje joh! En wat ziet het er knus uit!
    En wat leuk, ook eentje met eenverhaal, daar wordt hij nog mooier van.. ;-)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...