woensdag 1 mei 2013

Klaar / Finished

De sokken voor de lieve buurvrouw zijn klaar! Het was fijn om deze sokken te maken. Ik heb veel geleerd, m.n. over kleurverloop en hoe je dit zo kunt spinnen dat je zo'n mooi kleurverloop krijgt in het breiwerk. In sok 2 is mij dit redelijk gelukt, en ik heb nu al wel een beetje in de gaten hoe dit te doen. Ik ga dit zeker vaker "oefenen".
Maar hier natuurlijk eerst foto's van de sokken!

I finished the socks for my dear neighbour! I had such fun making these and also I learned a lot about colour gradient in the proces. How best to spin so that the colours blend nicely in the knitted piece. Especially in sock nr. 2 I think I managed to get that effect. I will definately try this more often. 
But for now, here are some photo's of the finished socks!


De linker sok is sok nr. 2 / The left sock is sock nr. 2   





5 opmerkingen:

  1. Ze zijn mooi geworden! Ooit breide ik van zelfgesponnen wol ook sokken voor mijzelf.... Deze gingen toen erg snel kapot en ik gaf de 100 procent wol daar de schuld van.... Heb jij een andere ervaring? Heb het daarna dus nooit meer gedaan.
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hannah, waar ik goede ervaringen mee heb is om de wol van tevoren te kammen ipv te kaarden. Hierdoor hou je de mooie, lange en sterkere vezels over. Deze spin ik dan met extra twist, dus dat het draadje wat "harder" aanvoelt. Als je de draad gaat twijnen ook iets meer twist geven. Verder maak ik mijn sokkenwol-draadje van ten minste 3 draadjes. Dit alles om meer stevigheid aan de draad te geven. Wat ook scheelt is om wol die zoiezo al een langere vezel/stapellengte heeft te gebruiken b.v. Wensleydale, Blue Face Leicester of een mengsel waar deze ook in zitten. Hoe langer de vezel/stapel hoe minder snel hij slijt. Wat je in uiterste nood zou kunnen doen is om een beetje nylon mee te kammen en spinnen. Hier zie je niets van, je voelt het ook niet, maar geeft wel stevigheid aan het garen. Mijn ervaring is ook dat omdat deze sokken zo lekker zitten en daardoor veel gedragen worden, vaak ook eerder slijten. :-)
      Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!
      Groetjes, Ineke

      Verwijderen
    2. Dank! voor je reactie.... Hier kan ik wel wat mee!
      Groet Hannah

      Verwijderen
  2. Prachtig zeg, je buurvrouw boft!
    Groet van De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  3. via Lupineke kom ik hier en zie ik deze prachtige sokken...wauw wat een mooie kleuren zo bij elkaar!! En dan lees ik je verhaal over Saartje...als poezenmens begrijp ik helemaal je gemis. Ik ga nog even verder lezen op je blog, groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...