zaterdag 20 april 2013

In en om 't huis

Het is mij hier een drukte van jewelste! Het voorjaar heeft in Huize Wol 'n Draad goed toegeslagen. Er moest opgeruimd, geverfd en gebouwd worden. Van al deze activiteiten was een kleine break in de vorm van een weekje naar Engeland daarom ook een hele welkome afwisseling.
Allereerst hebben we onze achtertuin, met hulp van een paar stevige tuinmannen en hun machines, helemaal over de kop gegooid.

Zo zag de tuin er uit, ietwat achterstallig onderhoud. :-)

In de deur van het tuinhuisje zie je een reflectie van onze hond Nola.

Er werden diverse machines ingezet. Stoer!



Er was zelfs plaats voor een tractor!




Zo ziet de tuin er nu uit. Er is weer lucht en ruimte in de tuin, heerlijk! Rechts komen bakken voor de moestuin. De rode bessen struik heeft de verhuizing gelukkig overleeft. Daarnaast wil ik een paar blauwe bessen struiken en een framboos planten.
Links komen graszoden en aan de linker zijde een bloemenborder. Als afscheiding wil ik graag een paar lei-appeltjes. Ook komt er nog een grote ren om het kippenhokje zodat onze kippendames (Bep en Truus) op tijden een vast plekje hebben en niet mijn moestuintje gaan belagen. De rest van de tijd mogen ze gewoon lekker rond scharrelen.
Er is dus nog genoeg te doen, maar de basis is gelegd en dat voelt super!

In huis ben ik begonnen met het opknappen van een mooie ruime kamer beneden. Dit wordt mijn wolkamer, waar ik heerlijk kan werken, handwerkcafe's kan organiseren en workshops kan houden, en waar ik alles bij de hand kan hebben ipv over het hele huis verspreid. Ik zal hier later nog een blogje met foto's aan besteden.

Natuurlijk ligt het handwerken ook niet stil! Ik schiet al lekker op met de sokken voor de lieve buurvrouw.



De wol is Blauwe Texelaar (grijs) en een mengsel van Wensleydale en BFL (blauw/groen), 3-draads gesponnen en getwijnd. Het breidt lekker weg. Ik heb veel in de auto gebreid, heerlijk!

Verder sta ik morgen op de Wol markt in Westerlee. Een wolmarkt die gehouden wordt op de Alpaca boerderij van Alpaca Europe in Westerlee en georganiseerd wordt door Low Lands Legacy. Het begint om 9.00 uur tot 17.00 uur.
Ik heb daar diverse heerlijk zachte BFLlonten voor geverfd, hier een voorproefje.








Wellicht zie ik jullie daar ook! Gezellig!

Al met al een hele drukke tijd, maar al dat opruimen legt een basis voor, ik hoop, hele leuke dingen. Aan ideeën ontbreekt het mij in ieder geval niet! :-)

Fijn weekend!

2 opmerkingen:

  1. Tot morgen, ik kom je mooi geverfde lonten graag bewonderen en even voelen mag ook wel hè? Groetje, Titia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat je nu zo veel ruimte in de tuin hebt. Je kunt even overnieuw beginnen en wat leuk dat er ook plaats is voor een moestuin.
    Binnen ben je ook lekker bezig. Wat fijn dat je al je crea/wol zaken bij elkaar gaat brengen Lekker overzichtelijk.
    Morgen heel veel plezier op de wolmarkt. Ik weet al heel lang dat ik op die dag andere dingen te doen heb. Jammer dat ik niet kan komen. Ik houd erg van dergelijke markten....
    Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog.
    Fijn weekend en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...