zondag 17 maart 2013

Gaatjes in mijn sjaal/Holes in my shawl

Zoals ik jullie in mijn voorgaande berichtje melde, ben ik bezig met het breien van mijn eerste kant sjaal. Heel spannend! 2x een eerste want ik heb nog niet eerder een driehoek sjaal gebreid en ook nog niet eerder kant. Maar na lieve aanmoediging van spinvriendin S., die de meest prachtige kanten sjaals breidt ("Ien", zei ze, "het zijn maar rechten en averechten en die ken je, dus dan kan je de sjaal ook maken"! Zo fijn als iemand e.e.a. weer even in perspectief zet.) heb ik een patroon uitgezocht, het garen geverfd en ging ik los! :-)
Het begin was even lastig, want provisional cast on (opzetten met een hulpdraadje), maar ook dat is gelukt. Toen een tijdje gewoon rechten en averechten tot de kantrand. Poeh! 3x diep ademhalen en gaan.... En wat blijkt, het is inderdaad niet zo moeilijk! Het is tellen en wel even opletten, maar als je het eenmaal doorhebt echt niet zo moeilijk! Wat een verademing! :-)

As I explained in my previous post, I'm knitting a lace shawl. This is really exciting as it is a big first for me! I've never knitted a triangular shawl and also never knitted lace. 
But after some sweet encouragements from my spinning friend S. who knits the most beautiful lace shawls, (She said, "Ien, it's only knitting stitches and purl stitches and you know how to do those, so you will be able to knit that shawl!" Puts it all in perspective does'nt it?) I found a lovely patern, dyed some yarn and off I went! :-)
Provisional cast on was a little difficult, but I overcame that and stockinette stitch followed for a while until I hit the lace edging. Phew! Take a couple of deep breaths and off I went......  and what would you know, it really is'nt all that difficult as I thought it would be! :-) Yes, you do have to concentrate and do some counting, but once you get the hang of things it really is'nt that hard! Such a relieve! :-)






Ik vind het zo leuk breien al die gaatjes! Ben erg benieuwd hoe de sjaal er uit gaat zien als die gewassen en opgespannen is. Ik hou jullie op de hoogte! :-)

I just love knitting those little holes! I'm really looking forward to seeing what the shawl will look like once I washed and blocked it. I will keep you posted! :-)

8 opmerkingen:

  1. I am ready to try some lace now too :-). Your shawl is lovely!

    What is the monkey in the "suggested posts"? A pattern you made?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh dat ziet er prachtig uit!!! (en moeilijk!) WEl een leuke afwisseling met het breien denk ik he, die gaatjes!
    Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt'ie mooi! En het schiet al lekker op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, je kan alleen niet praten tijdens het breien...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, nee, dat gaat niet. Pas weer aan het einde van de pen! :-))

      Verwijderen
  5. Ik vind hem heel mooi, maar wat je ook zegt, het ziet er ingewikkeld uit. Ik ben diep onder de indruk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Door jouw manier van schrijven ga ik er zelfs bijna zin in krijgen.......Prachtig ziet het er uit!
    Hartelijke groet,Madelief

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...