donderdag 7 maart 2013

Een muts en wat garen / A hat and some yarn

Muts nr. 2 is af! Ik had nog net genoeg gekleurd garen om nog zo'n leuke muts te maken.
Ik vind dat Faire Isle breien toch wel zo ontzettend leuk om te doen!

Tam nr. 2 is finished! I had just enough coloured yarn left to make another one of these lovely hats. 
I really love Faire Isle knitting, it is so much fun!



Mijn spinnewieltje heeft ook niet stil gestaan. Heb van de 3 volle spoelen Blauwe Texelaar een mooi draadje getwijnd voor de sokken voor de buurvrouw.

I've also been busy spinning! I made a lovely yarn from the 3 bobbins full of the Blue Texelaar I had spun. Eventually this will become socks for my dear neighbour. 





Ook ben ik een nieuwe uitdaging aan gegaan! :-) Ik ben begonnen met het breien van een lace shawl. Ik heb altijd gedacht dat dit echt Hoge School breien was voor de ervaren breisters en breiers onder ons (waar ik mijzelf nog bij lange na niet toe reken), maar na een gesprek met een spinvriendin, die mij ervan overtuigde dat het allemaal echt wel mee viel, ga ik de sprong wagen. Vind het zo spannend!
Ik heb een naar mijn idee niet al te moeilijk patroon uitgekozen, De Ginkgo Shoulderette Shawl, en ben maar eens begonnen. Het begin was al een uitdaging, de provisional cast on, maar lang leve You Tube, ben ik ook daar uit gekomen.

I've also decided to challange myself and knit a lace shawl! I've always thought this to be really difficult and something only really experienced knitters could make, and I'm definately not one of those yet. But after talking to a spinning friend who convinced me that it was'nt that difficult at all, I've decided to take the plunge. I'm going to make the Gingko Shoulderette Shawl, which looks like something I could manage.
The provisional cast on was a challange to start with, but thanks to You Tube, I managed to get going.

 Zo moet 'ie er uiteindelijk uit komen te zien. / This is how the shawl should look like when finished.


Het garen is mijn eigen geverfde BFL sokgaren. / The yarn I'm using is my own handdyed BFL sockyarn. 


De kleuren komen heel mooi uit. / I love how the colour turned out.

 

3 opmerkingen:

  1. Het zelfgesponnen wolleke voor je shawl is heel mooi en ook een mooi patroon.
    Het gaat mooi worden !!!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig weer wat je gemaakt hebt!! Vooral die Fair Isle muts!!! Dat zou ik ook nog willen kunnen, maar eerst ga ik me nog verder bekwamen in het sokken breien ;-). Prachtig ook de sjaals die je aan het maken bent!! Ik ga die link van je maar eens volgen, want ik heb ook kantgarens geverfd en wil er zo graag mee aan de slag. Die sjaal van je zelfgeverfde BFL (mooie kleur trouwens!) ziet er wel uit alsof het te doen is. Ik denk ook dat dat kantsjaals breien super moeilijk is en iedereen zegt ook tegen mij dat het zo makkelijk is. Nou, we zullen eens zien.... Veel plezier nog bij het breien en tot schrijfs weer!! Grtjs, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben al begonnen met het Lace gedeelte van de sjaal. Het is even opletten, maar inderdaad niet moeilijk. Vooral goed tellen. :-) En als ik het kan, lukt het jou vast ook wel!
      Ik zal binnenkort een berichtje plaatsen met mijn vorderingen.
      Gr. Ineke

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...