vrijdag 1 februari 2013

Sokken, muts en garen

Deze knoedeltjes wol moeten sokken worden. Weer mannen sokken maat 43. Lieve buurvrouw vroeg mij of ik nog een paar voor haar wilde maken, want die andere paar sokken bevallen zeer goed!





Tuurlijk wil ik dat! Dat vind ik veel te leuk! Ik gebruik hiervoor opnieuw Blauwe Texelaar wol die ik heb gekamd. Ga er een 3-draads draadje van spinnen en nog wat andere leuke dingen mee doen. Ik hou jullie op de hoogte!

Ook heb ik van de week mijn bestelling ongeverfd garen binnen gekregen. Joepie!


Ik heb ze besteld bij Tall Yarns 'n Tales in Engeland. Een leuke web winkel, die, zo kwam ik bij toeval achter toen ik mijn pakket ontving, gerund wordt door een enthousiaste Hollandse dame die al jaren in Engeland woont. Zij had er nog een leuk project tasje en kaart als extraatje bij gedaan. Zo attent!


Het is hele zachte BFL wol met een klein beetje nylon. Ik ben erg benieuwd hoe die zal verven. De ideeën spoken al weer door mijn hoofd!

En als laatste de vorderingen van mijn Muts! Ik wil iedereen heel erg bedankt voor jullie bemoedigende woorden en complimenten op mijn vorig bericht over het begin van mijn muts.


Ik ben nu met het patroon aan de bovenzijde bezig. Hij begint nu echt vorm te krijgen en het kleurverloop wordt ook al beter zichtbaar. Nog steeds erg leuk om te doen!


5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige muts wordt het! Het kleur verloop is echt heel mooi. De sokken voor buurman gaan ook wel lukken. Echt basic hoor...
    Met de wol uit Engeland is overigens niets mis. Het is al voor je gesponnen; een pluspunt is dat er nylon in verwerkt is en dat maakt de draad toch echt sterker.. Succes met al je projecten en een fijn weekend. Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I wish I could read your blog. Always so much pretty stuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi via Atelier De Vlier bij jouw blog terechtgekomen. Wat een mooie dingen maak je! Ik ben nu volger, leuk. Groeten van

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat leuk om zo zelf je garen klaar te maken om er dan sokken van te breien laat je dat wel zien op je blog,die muts is ook een juweeltje !!
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...