woensdag 20 februari 2013

All sorts

Het is een drukte van jewelste geweest in Huize Wol 'n Draad. Er werd druk geverfd, gebreid en gesponnen. Hier een update in beelden.

It has been a busy time at Wol 'n Draad. Lots of dyeing, knitting and spinning going on. Here an update of all sorts.


Ik ben begonnen met het verven van het BFL garen gekocht bijTall Yarns 'n Tales. Ben heel tevreden over het resultaat!

I started dyeing the BFL yarns I bought at Tall Yarns and Tales. Really like how they turned out!




Ik wil van een van de kleuren een shawl breien. Welke kleur weet ik nog niet precies, ze zijn allemaal zo mooi!

I'd like to knit a shawl with one of these skeins. Which color it wil be I'm not quite sure, they are all lovely! :-)


Ook ben ik een 2e muts begonnen. Deze keer van paars naar oranje. Gebruik nu een kleinere rondbreinaald, de Knit Pro Karbonz 40 cm. Dit bevalt veel beter!

I've also started a 2nd Tam. This time from purple to orange. I'm using smaller circular needles, the Knit Pro Karbonz 40 cm. I'm really pleased with how they knit!


Nee hoor, je ziet niet dubbel! :-) Dit is Suusje II. Suusje is een kadootje voor een lieve vriendin van mijn ouders. Zij had diverse boeken over kleurenleer en plantaardig verven op zolder liggen en deed daar niets meer mee. Tijdens een opruiming kwam zij ze tegen en moest aan mij denken. De boeken zijn super!! Als dankjewel een Suusje. Wat is zij toch lief!

No, don't worry, you're not seeing double! :-) This is Suusje II. She is a present for a dear friend of my parents. Whilst clearing out her attic she found several books on color theory and dyeing with plants and immediately thought of me. The books are super! So by way of saying thankyou I made her a Suusje. Is'nt she just the sweetest thing!


En als laatste een kleine update over het spinnen voor sokken voor de lieve buurvrouw. Ik heb inmiddels 2 van de 3 spoelen vol. Heel dun spinnen voor een 3-draads draadje voor pen 2.5 mm.

And last but not least a small update on spinning for socks for a dear neighbour. Right now I've spun 2 of the 3 bobbins needed for a 3-ply, needle size 2.5 mm. Really thin spinning!



Opnieuw spin ik een Blauw Texels vachtje die ik eerst gekamd heb. Lekker veel twist en dun spinnen! Leuk! :-)

Once again I'm spinning a fleece from a Blue Texel sheep. I combed the fleece first, which makes for lovely thin spinning with lots of twist! Great fun! :-)

5 opmerkingen:

  1. Have not heard of blue textel. Very pretty. I like the texel wool I've worked with.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It's actually a variation on the white texel. Has the most beautiful light grey to dark grey/brownish color with an average stapel length of about 10 cm. I love the difference in the shades! It's a fairly common breed of sheep here in Holland, so very easy to come by. Lovely to work with! I can recommend it! :-)

      Love, Ineke

      Verwijderen
  2. Je hebt idd veel gedaan. De geverfde wol is prachtig. Kan me voorstellen dat het moeilijk kiezen is. Misschien is een combinatie van kleuren mogelijk? De muts die je nu breit wordt ook heel mooi. Je breit 'even' een muis en ondertussen moet er ook nog gesponnen worden... Ik vind Blauwe Texel wol ook heel mooi. Gelukkig heb ik nog een vacht liggen die wacht om gekaard te worden. Uitgezocht is ie al. Ook hier dus genoeg te doen. Tot een volgende keer en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The yarn looks beautiful. I love all those colours. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kleuren weer! De muts wordt ook heel mooi! Neem je ze nog een keer mee naar de spinavonden?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...