woensdag 23 januari 2013

WIP-jes

Eigenlijk vind ik dat ik jullie pas wat kan laten zien als het af is. Een absurde gedachte natuurlijk, en ik ben er dan ook achter gekomen dat dit echt niet nodig is! Het duurt daarom soms wat langer voordat ik weer iets op mijn blog zet. Waarom niet gewoon laten zien waar ik mee bezig ben, ook al is het misschien nog niet op z'n "mooist".
Dus trek ik vandaag de stoute schoenen aan en laat ik jullie zien waar ik op dit moment mee bezig ben.

Allereerst deze muts. Het is een patroon uit Knitty, een online magazine.


Ik geef daar natuurlijk mijn eigen draai aan.:-) Had nog blauwe Texelaar liggen, die gekamd en daar een 2-draads draadje van gesponnen. Ook had ik nog witte Texelaar liggen. Deze geverfd met verf gekocht bij Stof tot Verven in drie prachtige kleuren. Deze oplopend in kleur gesponnen en als 2-draads draadje getwijnd.
Hier het resultaat zover:


Het is een ontzettend leuk patroon om te breien! De achtergrond hou ik grijs en het patroon laat ik in kleur doorlopen. Ik ben zo benieuwd hoe hij gaat worden.



Ik brei niet erg snel, maar voor Faire Isle breien komt dat wel goed uit. Maar toch, door het patroon en de kleur van de wol, wil ik wel steeds verder breien. Hoe zal het worden? :-)

 
Dan heb ik ook nog het volgende op de pennen staan. Het zijn deze wanten.



Iets meer een uitdaging om te breien, maar niet minder leuk.
Ik heb hiervoor Shetland wol gebruikt. 1 lont heb ik geel geverfd en de rest zijn natuurlijke tinten. Hierna een mooi dun 2-draads draadje gesponnen.


Ik brei met houten naaldjes nr.2 van Knitpicks. Ik vind ze niet lekker breien voor dit patroon, zijn erg flexibel waardoor je het gevoel hebt dat ze zo kunnen breken. Heb inmiddels Carbon naaldjes in de bestelling. Hopelijk gaat het dan beter.



6 opmerkingen:

  1. Het ziet er nu al prachtig uit, wat kun je mooi breien en wat een leuk model muts.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie projecten hoor! Ook ik verheug me op het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie projecten hoor! Ook ik verheug me op het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is ook leuk om het proces te volgen, ziet er nu al mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige projecten! Knap hoor!! Grtjs, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, ik kan zo jaloers zijn op jouw spin- en breitalent! Zowel het mutsje als de wanten vind ik prachtig! Wat leuk moet het zijn om iets van ruwe wol langzaam om te toveren in zoiets moois!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...