vrijdag 21 december 2012

Wollen mannen sokken

Een lieve buurvrouw vroeg mij of ik een paar sokken voor haar wilde breien.
Het zou een kadootje  worden voor een paar mannenvoeten maat 43.
Zie hier het resultaat:


Het was nog een hele klus; eerst de blauwe texelaar vacht wassen en kaarden en kammen. Hierna 3 dunne draadjes spinnen en die samen twijnen. De streng vervolgens voor de helft petrol blauw verven en toen, natuurlijk, het breien. 
Ook dit ging niet zonder slag of stoot; had sok 1 bijna af toen ik er achter kwam dat ik bij de spie teveel geminderd had. Tot en met de hak alles weer uithalen en opnieuw beginnen.
Op het laatst werd het nog even spannend, had ik wel genoeg garen? Gelukkig net wel! :-)
Dit had ik over:


Het resultaat mag er zijn; heerlijke warme sokken maat 43 voor in de klompen. 



Nu maar hopen dat ze passen........

2 opmerkingen:

  1. Dat heb je heel mooi gedaan! Het is heel wat meer... dan een bol garen in de winkel gekocht. Dit is 'echt'. Sokken breien vind ik een heerlijke bezigheid.
    Fijne zondag en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stoer! Zowel de sokken als de weg die je moest afleggen om ze klaar te krijgen. En dat kleine restantje is natuurlijk ideaal om beginnende gaten te stoppen. Want deze sokken gaan ze koesteren, let op mijn woorden!
    Groetjes en heel fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...