maandag 26 november 2012

Back again!

Het is even stil geweest op het blogfront van Wol 'n Draad. Vriendlief en ik en hond zijn er even tussenuit geweest en wel naar Kent in Engeland.
Het was super!! Echt even "thuis komen"!

We hadden een heel kneuterig huisje gehuurd met geweldige uitzichten.

De houtkachel was onze "verwarming"

Uitzicht vanuit de voorkant van het huisje

Ook hebben we verschillende uitstapjes gemaakt o.a. naar Rye, een mooie oud plaatsje, en Canterbury (waar wij ook de cathedral hebben bekeken).

Rye
Rye


Canterbury Catherdral

Vroeger was er in Kent 2 soorten industrie, het verbouwen van Hop voor het maken van bier en spinnen en weven.

The Weavers Inn in Canterbury




Ook hebben ze in Kent een "eigen" schaapsoort, de Romney, of "Kent's" zoals ze in de volksmond genoemd worden, die vroeger op Romney Marsh leefden. Een schaap dat op zeer schrale grond kan leven. Dit is nog steeds de meest voorkomende schaapsoort in Kent.

Foto gekregen van Vriendlief van 2 Romney schapen
Het vacht van de Romney schijnt ietwat te lijken op "onze" Texelaar. Volgend jaar op Woolfest maar eens op zoek naar een dergelijk vachtje!

Verder heb ik natuurlijk niet stil gezeten! Ik heb een abonnement genomen op de Engelse spin en verfkrant, Yarnmaker. Een leuk en zeer informatief blad, echt een aanrader.


Ook heb ik de dvd Popular Wheel Mechanics van Judith MacKenzie gekocht. Het zijn 2 dvd's die je als HD download kunt aanschaffen. Erg makkelijk en goede kwaliteit.

Ook ben ik druk aan het spinnen. Had een tijdje geleden een sample pack Shetland Wool van World of Wool gekocht. Wilde deze wol heel graag een keertje proberen te spinnen. Hierin zaten 4 naturel tinten gekamde lontwol, wit, grijs, lichtbruin (oatmeal) en donkerbruin, 100 gram per kleur. Heb 50 gram per keer gesponnen.

De geel was wit en heb ik met Landscape Dyes geverfd.
Het spon heerlijk en de kleuren zijn prachtig. Ik wil van deze wol deze wanten maken.

Verder ben ik nog een paar sokken aan het breien van blauwe Texelse wol. Deze heb ik dun gesponnen, 3 draads getwijd en toen de helft van de streng petrolblauw geverfd. Hierdoor ontstaan er leuke strepen tijdens het breien.
En ook is er een nieuwe Jacobus op komst. Dit alles voor een later bericht.
Eerst maar eens op zoek naar tijd..... :-)

4 opmerkingen:

  1. Ach Engeland is gewoon geweldig!! Ik heb zelf laatst op internet rondgevraagd wat nu een leuk tijdschrift zou zijn. Kreeg drie titels en mijn voorkeur ging ook uit naar Yarnmaker! Ga Sint maar eens lief aankijken... Veel succes en plezier maar weer met allemaal je projecten!! Grtjs, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gek dat wol en Engeland altijd zo goed samen gaan! Neem je de Yarnmaker een keer mee naar de Spingroep? En over Engelse bladen gesproken, ik heb gisteren de Mollie Makes gekocht, zomaar in Gieten en zowaar in het Nederlands (alhoewel het slecht vertaald is en ik het net zo lief in het Engels zou lezen). Groetjes! Kyra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig dat wol en Engeland zo goed samen gaan! Neem je de Yarnmaker een keer mee naar de Spingroep? En over Engelse bladen gesproken, ik heb zowaar de Molly Makes kunnen kopen, gewoon hier in Gieten en dan ook nog (voor het eerst) in het Nederlands (slecht vertaald helaas). Ken je die?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...