maandag 1 oktober 2012

Worsted ofwel Kamgaren

Sinds ik mijn Schacht Matchless spinnewiel heb, ben ik druk in de weer om hem beter te leren kennen en zijn mogelijkheden te onderzoeken.
Ik heb hiervoor het boek Intentional Spinner van Judith Mackenzie Mccuin als hulp en heb uitgebreide uitleg gekregen van Cecile Sarneel van Spinner of Yarns waar ik 'm gekocht heb.

Het boek staat boordevol informatie en is een echt werkboek. Stukje bij beetje probeer ik technieken uit op de Matchless en mijn draadjes worden steeds mooier en, niet onbelangrijk, ik weet steeds beter wat ik aan het doen ben.

Zo heb ik nu voor het eerst een worsted ofwel kamgaren draad geproduceerd.


Hier heb ik 100 gram zelfgeverfde BFL lontwol voor gebruikt. De techniek die ik op het wieltje heb gebruikt is Scotch Tension waarbij de singles rechtsom op de kleine pulley zijn gesponnen, en linksom op de grote pulley zijn getwijnd.





De draad is sterk, rond maar toch heel zacht en heeft een zacht glansje over zich.
Ben benieuwd hoe die er gebreid uit zal zien!


1 opmerking:

  1. Zóo mooi gesponnen en ook de kleuren zijn prachtig!! Is dat boek echt waardevol? Misschien vraag ik het voor mijn verjaardag!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...