dinsdag 23 oktober 2012

Pan

Ik wil al heel lang een mooie koperen jampan om wol in te verven. "Zonde van zo'n mooie pan" hoor ik u zeggen, maar de ververs onder ons weten dat koper een chemische reactie aangaat met de natuurlijke materialen en de wol waardoor de kleuren helderder van tint worden.
Nu ben ik al geruime tijd op zoek naar een dergelijke pan, maar helaas ben ik nog niet tegen een aangelopen. (Zelfs emaille  pannen beginnen al aardig schaars te worden)

Dus toen mijn ouders dit jaar naar Zuid Frankrijk op vakantie gingen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en hen gevraagd ogen en oren open te houden voor een koperen jampan.
Het heeft, heb ik begrepen, heel wat voeten in de aarde gehad, stad en land werd afgestruind en iedereen die zij kende die naar een leuk Frans marktje ging werd gevraagd uit te kijken naar een dergelijke pan.
Maar mijn ouders zijn niet voor een gat te vangen en kijk hier, een koperen jampan!!


Hij is prachtig en ik ben er superblij mee! Ga 'm binnenkort uitproberen, wordt dus vervolgd!

4 opmerkingen:

  1. Mooi......(en een tikkeltje jaloers ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat mooi! Ik ben jaloers ;-)!! Veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken!!! Grtjs, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kunnen je geverfde wolletjes dan nog mooier worden? Dat moet ik zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh wat leuk, ik kan me voorstellen dat je er errug blij mee bent! ;-)
    Spannend, je kunt vast niet wachten om er mee aan de slag te gaan! ;-)
    Ik ben ook heel benieuwd naar je bevindingen hierover!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...