zondag 7 oktober 2012

Landelijke Spindag 2012

Gisteren ben ik voor het eerst naar de Landelijke Spindag geweest. Deze wordt elk jaar georganiseerd door de Landelijke Spingroep.

Het was een ongelofelijk leuke, emotionele, leerzame, gezellige, inspirerende en creatieve dag!
Ik heb erg leuke mensen ontmoet, heerlijk gegeten, gezellig bijgekletst, gesponnen en mijn ogen uitgekeken; 200 spinnende vrouwen en mannen met hun wieltjes en/of spintollen in 1 grote ruimte, iedereen daar vanwege hen passie voor het spinnen en wol! 
Ik had mijn Matchless spinnewiel meegenomen en hij had behoorlijk bekijks. Zo leuk!

s'Middags was er ook een materialen markt, waar leden van de Spingroep die een winkeltje hebben, hun waren konden verkopen. En zeg nou zelf, wat is nu leuker dan het neuzen tussen al die prachtige wolletjes, kleuren en aanverwante artikelen? Ik zou het niet weten... :-)

Hier is mijn "buit" van de dag:


Van links naar rechts met de klok mee: 100 gr. Polwarth lont van Wol met Verve, Baby Camel Tops van Amanda Hannaford, zakje met Landelijke Spindag wol bestaande uit: Brazilliaanse wol, Tussah zijde, Viscose en 2 gram Acid Dyes Helder Geel, Merino/Cashmere Tops ook van Amanda Hannaford, 30 gram Handgekaarde en handgeverfde luxe batt van het Wolbeest, een boekje over het breien van handschoenen en wanten, choco bruine Colortex Acid Dye en een flesje olie voor het smeren van de Matchless van Spinner of Yarns.

Nogmaals bedankt T. dat ik mee kon rijden met je!
En bedankt T. en B. voor de versnaperingen en gezelligheid onderweg!

Er zal hier nog lang over nagepraat worden denk ik! :-)

2 opmerkingen:

  1. Ha die Ineke, ik vond het ook geweldig leuk je te ontmoeten en te kletsen en volgens mij hadden we nog wel een tijdje door kunnen praten ;-)!! Wat een geweldige dag, ik sluit me helemaal bij je blogbericht aan. Ik zit nu nog na te genieten! Vandaag stond ik op de herfstbazaar van de Vrije School en daar heb ik ook de nodige mensen aangestoken! Ik krijg elke keer pretoogjes als ik erover begin!! We vieren vanmiddag de verjaardag van onze oudste dochter en ik heb het iedereen al in geuren en kleuren verteld! Wat een prachtige buit heb je! Ik wacht met spanning op de komende blogberichten en foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey hoi

    Hier een berichtje van T. die het ook met jou op weg naar de landelijke spindag veel plezier heb gehad, zeker toen wij met zijn vieren de afslag hebben gemist en een stukje terug moesten hahahaha.
    Het was vanmiddag ook weer erg gezellie bij E. zoals altijd. Ik ga maandag heerlijk een dag verven en spinnen kan ik me nu al op verheugen. Ik zal je het resultaat over 4 week laten zien.

    Liefs en groetjes van T. uit 't W.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...