zondag 9 september 2012

Blij!

Ik ben blij, heel erg blij! En de reden waarom is dit:


De Schacht Matchless!

Ik ben nu de zeer trotse eigenaar van dit prachtige spinnewiel! Heb er maanden over gedaan om mijn keuze te maken; op allerlei wieltjes een stukje gesponnen, gepraat met de eigenaren en op internet gekeken om uiteindelijk de keuze voor dit wiel te maken.


De achterkant van het wiel.
 
Hij komt met 4 houten spoelen, 2 ratioschijven met ieder 2 ratio's, een garen haakje, een lazy Kate voor 3 spoelen en heeft een draagriem zodat ie ook makkelijk mee te nemen is. Hij is gemaakt van hard Amerikaans Maple en Walnut hout,  en kan dus tegen een stootje. Er zit Dubbel Drive en Scotch Tension op, dus mogelijkheden te over.

Hij spint heerlijk! Dit is mijn eerste spinsel met Dubbel Drive.

De lazy Kate.

Nu eerst maar gewoon lekker spinnen en het wieltje beter leren kennen.

6 opmerkingen:

  1. Klinkt voor mij als abacadabra, al die termen maar hij ziet er prachtig uit en ik wens je er heel veel plezierige spinuren mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is mooi! Ik ken 'm van Cecile. Ik heb een ladybug en wil later als ik groot ben een Matchless... Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik heb hem bij Cecile gekocht. Zij gaf fijne uitleg en goede service. Had 'm binnen een week na betaling al in huis staan!

      Verwijderen
  3. Wow, mooi he! Mijn nieuwe is ook binnen. Veel beter dan de vorige, trapt heel licht en staat als een huis! Veel plezier er mee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh prachtig!!! Daar komen vast en zeker heeeeel mooie dingen van!!
    Veel plezier! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...