maandag 13 augustus 2012

Kadootjes

Ik ben gek op kadootjes, om te te geven en om te ontvangen. Het hoeven echt niet altijd van die mega kado's te zijn, vaak zit het hem in kleine dingen of in een lief gebaar, in iets spontaans wat je raakt. Zo ook deze week.

Voor mijn vakantie was mijn vriendin A. jarig. Als kado aan haar had ik haar het volgende gegeven; een lont van mijn eigen geverfde sokkenwol 75% wol/25% nylon, het boekje "Sokken brei je zo" en 2 setjes KnitPro breinaaldjes.


Zij wilde heeeeeeeel graag sokken leren breien en zo geschiede. Zij had nog niet eerder op 5 pennen gebreid, laat staan op van de kortjes. Daar eerst maar eens mee begonnen.


Ze had het vlot in de gaten en na een lekkere lunch, zijn we met de daadwerkelijke sok begonnen!


Mijn honden Nola (Witte Herder) en Beau (Bruine Labrador) vinden A. erg lief en moedigen haar op hun manier ook aan! :-) Het was een gezellige dag!

Van het weekend kwam spinmaatje Wolnuts haar blauwe Texelaarvacht ophalen die ik hier nog voor haar had staan. Door haar werd ik spontaan verrast met een paar hele leuke kadootjes als dank.


Een project tasje, door haar zelf gemaakt; de catalogus van Wollknoll, waar zij geweest was deze vakantie en een zakje met Suri Alpaca. Wat een leuke kado's!!

 
Het tasje heeft ook een hele leuke binnenkant!

Verder heb ik mijzelf ook verwend met een kado en wel het boek "Spin Art - mastering the craft of spinning textured yarn" van Jacey Boggs



Dit boek had ik al eerder op haar site gezien en later ook daadwerkelijk in handen gehad in Vancouver, maar kon 'm toen niet meenemen. Gelukkig verkocht Bol 'm ook en dus is ie nu toch in mijn bezit. Joepie! :-)

Ook onze tuin heeft ons verwend met een grote hoeveelheid vruchten, rode- en zwarte bessen......


...... en pruimen.


Hiervan heb ik jam gemaakt, 10 potten in totaal.

Rode- en Zwarte bessen jam. (Had nog een paar van die leuke potjes)

en de pruimenjam. Leuk om weer als kadootje te geven!

1 opmerking:

  1. Graag gedaan! Enne als je de 27e nog sock blanks wil breien, dan moet je even materiaal meenemen. Mijn machientjes staat hongerig te wachten op de volgende opdracht ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...