vrijdag 24 augustus 2012

Jacobus III

Jacobus III heeft zijn weg gevonden naar Huize Wol 'n Draad. Het is een echt boefje! :-)


Al klauterend over de schutting riep ie ineens: "Hier ben ik!" en zag ik zijn grappige snoet boven de schutting uit.

Hij is gemaakt van dit garen, 100% Polworth lont dat ik zelf geverfd en gesponnen heb.


Het garen vond ik een beetje modderig van kleur door het twijnen, maar tijdens het breien kwamen er allerlei verrassende kleuren tevoorschijn en liepen de kleuren heel mooi in elkaar over.


Ik heb Jacobus gevuld met (af-) vulwol die ik over had van het kammen. Hij is een patroon van Annita Wilschut. Het patroon zit ontzettend goed in elkaar, is goed te volgen en leent zich super voor handgesponnen garen. Haar andere knuffels zijn ook zo vreselijk leuk! Ik ben nu Suusje het muisje aan het breien. 

Ook kan Jacobus III het prima vinden met Jacobus I. Deze wilde voor de gelegenheid graag samen met Jacobus III op de foto. (Het zijn ook zulke diva's! :-) )


En natuurlijk wilde hij ook graag nog een keertje alleen op de foto! :-)





2 opmerkingen:

  1. PRACHTIG gesponnen, geverfd en gebreid!! Een mooie Jacobus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet steeds weer glimlachen als ik 'm langs zie komen; LOL! Zo snoezig!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...