donderdag 9 augustus 2012

Bij-verven

In een eerder blogje liet ik jullie weten dat ik deze paar sokken aan het breien ben van zelf gesponnen en geverfd garen. Het is een leuk patroon van de boord naar de teen met een klein kabeltje.


Ook vroeg ik mij toen al af of ik genoeg garen had. Helaas! Niet dus.... Moet nog een halve voet. Tja, en krijg die kleur dan maar weer eens. Ik ben niet zomaar voor 1 gat te vangen, dus opnieuw een wolletje gesponnen....


..... en hup in de pan! Gelukkig had ik op advies van spinmaatje Quadraad de kleuren en hoeveelheden genoteerd in mijn verfboekje, dus kon ik precies nagaan welke kleuren en hoeveel ik de vorige keer gebruikt had. Nu wist ik nog dat ik de verf over wol in de pan had gestrooid, dus nu ook maar. Nagelbijtend hing ik boven de pan. Zou het er op lijken of niet? 
Op hoop van zegen......


Het lijkt er wel op, maar het is een stuk donkerder en minder kleur nuances. Het verschil is mij net te groot. 
Het is een mooie kleur geworden, maar niet wat ik wilde. 
Ik denk dat het komt omdat ik net teveel water in de pan heb gedaan waardoor de verf meer is gaan vloeien en mengen en meer 1 kleur is geworden. 
Tja, en wat nu? Eerst dacht ik, "ach, is niet erg! Dan maar een donkere teen." , maar later dacht ik "nee, ik ga het nog een keertje proberen! Minder water, iets minder kleurstof". Eerst nog even weer een draadje spinnen. Wordt vervolgd......

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...