vrijdag 27 juli 2012

Terug van weggeweest

We zijn weer terug van een geweldige vakantie in Canada! We hebben daar familie van mijn vriend bezocht en bijna 3 weken met een camper rond getrokken door het prachtige British Columbia. Het was super!! Prachtig weer, mooie dingen gezien en ervaren en leuke en lieve mensen ontmoet.

Ik zal maar niet een volledig reisverslag doen, hier is een kleine foto impressie:

Ons huis voor 3 weken. Wij vonden 'm groot, maar voor Canadese begrippen was 'ie klein. We staan hier aan Tuc el Nuit lake, wat "stromende rivier langs meer" betekend in de Okanagan vallei. We hebben hier na een fikse onweersbui de meest prachtige regenbogen gezien.

Nelson, een leuk en easy going plaatsje in de Kootenay vallei met nog veel van dit soort huizen en winkeltjes. 

Ainsworth Hotsprings in de Kootenay vallei, waar we heerlijk hebben gedobberd in het warme bron water. En natuurlijk de ongelooflijk mooie natuur, wat overal om je heen is.....

 Onderweg naar Revelstoke met de Rocky Mountains op de achtergrond. 

En de prachtigste zonsondergangen die je je maar kunt wensen! Dit is op MacKenzie Beach op de Pacific Rim bij Tofino op Vancouver Island. Een magische plek en een magisch moment!

Op Vancouver Island op de enige weg van Oost naar West. (Let op de mensen in de voorgrond)

In Chemainus zijn er door het hele dorp allerlei prachtige muurschilderingen aangebracht die het verhaal van het ontstaan van het plaatsje weergeven. Heel bijzonder!

Ook wordt er veel gehandwerkt in Canada. Quilten is veruit hetgeen wat daar het meest gedaan wordt en ook het meest zichtbaar is. Veel tijdschriften in winkels en zelfs heuse Quilt winkels waar je alle benodigdheden voor het maken van een quilt als ook kant en klare quilts kunt kopen.
Breien staat op een goede nummer 2. Enkele leuke breiwinkeltjes gezien en ook veel brei tijdschriften in winkels gezien. Kon het niet laten om enkele mee te nemen, de nieuwste Spin Off en een leuke uitgave van Noro, patronen allen gemaakt met Noro garen. (Een van mijn favoriete garens!)


Verder heb ik nog wol gekocht in Fort Steele (een heritage stadje) van hun eigen kudde (Cotswolds schapen) en in Nelson heerlijk geurende handgemaakte zeep gekocht. De hele reis heeft de camper heerlijk naar Sinaasappel en Citroengras geroken! :-)


Als laatste heb ik op Greenville Island in Vancouver Cochenille gekocht in een geweldige winkel genaamd Maiwa. Een winkel vol met artikelen, boeken, stempels en verfmaterialen om natuurlijk te verven. De verkoopsters waren allervriendelijkst en zeer enthousiast over hun producten en gul met het verstrekken van informatie. Een zeer inspirerende winkel!


Ook heb ik nog tijd kunnen vinden om te breien. :-)
Ik heb de kindersokjes afgemaakt. Zijn ze niet schattig? (En ik maar bang zijn dat ik mijn rondbreinaalden niet het vliegtuig in mocht nemen. Hier deden ze dus totaal niet moeilijk over!)


Ook ben ik begonnen met de volgende sokken, gemaakt van eigen gesponnen garen 60% Swifter en 40% Mohair en gekleurd met Landscape. Het is een leuk patroon van de boord naar de teen met een klein kabeltje. Ik hoop maar dat ik genoeg garen heb....


En als laatste: het was mij net niet gelukt om die blauw/paarse lont BFL gesponnen en getwijnd te krijgen om mee te nemen op vakantie. Bij thuiskomst heb ik 'm afgemaakt (een fijn werkje als je jetlag hebt! :-) )
Navajo getwijnd, 106 gram/240 m.




1 opmerking:

  1. Mooie foto"s hoor, heb even mee kunnen genieten. Leuk.
    Ben benieuwd naar je ervaringen met de luizen. Heb er hier ook nog een potje vol van staan maar 't is er nog niet van gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...