dinsdag 5 juni 2012

Verven

Ik hou van wolverven. Ik hou van kleuren, van het magische proces dat elke keer in de pan plaats vindt. Ik hou van wol en m.n. van wol van Engelse schapenrassen. Zo'n ontzettende diversiteit!
Ik heb ook een zwak voor Groot Brittannië. In mijn tienerjaren heb ik er meerdere jaren gewoond en ik kom er nog steeds graag.
Voor mij is er niets leukers dan deze liefdes te combineren, wol van Engelse schapenrassen in Engeland kopen en hier verven en verder verwerken. Vooral de wol van de Blue Face Leicester (ook wel BFL) is een favoriet van mij.


van het www.

Een bijzonder karakteristiek schaap met prachtige zachte wol die een heel klein beetje glanst. De wol is qua zachtheid vergelijkbaar met Merino wol en kan zo op de huid gedragen worden. BFL neemt de kleurpigmenten goed op en geeft een mooie glans aan de kleur. Het spint heerlijk en je kunt er ook goed mee vilten.
Zo ben ik voor mijn winkeltje op zoek gegaan naar een Engelse leverancier die een goede kwaliteit wol levert van Engelse bodem. Vorige week kwam het proefpakketje binnen, wat een feest!!


300 gram BFL, 300 gram BFL met Tussah zijde (super zacht), 300 gram Polwarth en 5x 100 gram 75% wol/25% nylon sokgaren. Ik heb de lontwol eerst in handzame 100 gram bollen verdeeld en toen kon het verven beginnen!!


Dit is 100 gram Polwarth, geverfd met Landscape Dyes.


Dit is 100 gram BFL geverfd met Landscape Dyes. 


Dit is 100 gram BFL/Tussah zijde geverfd met Landscape Dyes.

Dit is opnieuw 100 gram Polwarth geverfd met Landscape Dyes.

Hier wordt ik toch zo blij van!!

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kleuren heb je geverfd! Super mooi. Grappige schaapjes trouwens. Ze hebben een deftige uitdrukking zo met die bijzondere koppies. Beetje Engels.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...