vrijdag 22 juni 2012

Een update

Het is druk in Huize Wol 'n Draad met voorbereidingen voor onze vakantie. Als we eenmaal met vakantie zijn, dan kan ik de boel heel makkelijk de boel laten, maar van tevoren "moet" er nog van alles en worden de lijsten alleen maar langer, want alles moet ook tegelijk! Ik weet dat ik het mijzelf opleg en dat niemand er iets van zal zeggen als er bij voorbeeld niet gezogen is, maar toch....
Ik moet mijzelf dan ook af en toe vermanend toespreken om mijzelf even tijd gunnen om iets leuks te gaan doen, iets waar ik weer energie van krijg om de lijsten te tackelen. En wat is nu leuker dan met wol bezig te zijn! :-)



Van dit eigen geverfd en gesponnen BFL garen ben ik kindersokjes aan het breien van de teen omhoog met een versterkte hiel en ingebreid motiefje (een hartje).


Dit is voor mij voor het eerst dat ik met Navajo getwijnd garen aan het breien ben en ben enorm verrast hoe de kleuren subtiel overlopen. Heel erg prachtig! Ga deze twijn methode in de toekomst zeker nog vaker gebruiken.
Sokje nr. 1 is af en sokje nr.2 staat op de pennen. Het is een heel lief patroontje. Ik hoop sok nr. 2 tijdens de reis af te krijgen.


Hier nog een kleine close up van het patroontje. Door het garen is het patroontje niet zo heel goed zichtbaar, maar ze zijn zo schattig!

Ook ben ik deze lont (BFL/Tussah zijde) die ik zelf geverfd had heeeel dun aan het spinnen om ook Navajo te twijnen.


Helaas is de zijde tijdens het verfproces licht gaan vilten, maar ondanks dat gaat het spinnen erg fijn! BFL is zo'n fijn garen om te spinnen.




Ik hoop dat ik dit nog voor de vakantie af krijg, want ik wil hier graag sokken van breien tijdens de vakantie. Het zou wel eens nachtwerk kunnen worden! (Had ik je al van mijn to-do lijsten verteld?? :-)  )

4 opmerkingen:

  1. Leuk om te zien wat je met de navajo-getwijnde garens aan het maken bent! Ook het blauwe garen is prachtig, ik kan me voorstellen dat je alles mee wilt nemen op je vakantie. Hoop dat je een heerlijke vakantie hebt!
    Groetjes, Kyra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, kan ik de vele-kleuren wol voor de kindersokjes bij jou kopen en ook het patroontje? Dank je wel, Marie-Christine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marie-Christine, het patroon is van Janneke Maat en is te vinden op Ravelry.com. Het garen had ik zelf geverfd en gesponnen van een lont en was een one-off.
      Groeten, Ineke

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...