dinsdag 29 mei 2012

Wollig weekend

Het was een heerlijk weekend vol met wol! Het begon zaterdag met het samenkomen van de spingroep bij Iboy, waar ik heerlijk heb zitten spinnen en luisteren naar alle ervaringen en adviezen en ieders werk heb mogen bewonderen. Er kwamen weer prachtige dingen voorbij!
Zondag met Zuring geverfd, Swifter wol gewassen en het laatste deel van de zelf geverfde BFL lont gesponnen en Navajo getwijnd. Deze een nachtje laten zitten zodat de twist kon zetten en gisteren van de spoel gehaald; 240 m 100 gram wol.


Gisteren een deel van de gewassen Swifter wol gekamd, 200 gram in totaal. Heerlijk! Ik kan weer gaan spinnen! Het is zo heerlijk om die prachtige schone gekamde lontjes in de hand te hebben en te zien hoe de zon er dan doorheen schijnt, prachtig! Ik kan mij voorstellen dat men dat "sprookjeswol" noemt! :-)

En als laatste heb ik nog een streng Swifter/Mohair wol geverfd met Landscape in allerlei roze/rood tinten. Ook deze is goed gelukt! Ik wil hier Hartedief sokjes van breien voor een lief meisje die binnenkort 1 jaar wordt. Hier een kleine compilatie:


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...