dinsdag 8 mei 2012

Tot nu toe

Toen ik ongeveer 4 jaar was heb ik breien en handwerken geleerd van mijn oma. Zij was teken- en handwerklerares. Zij heeft mij de liefde voor handwerken meegegeven, hoe fijn het is om iets te maken.
Ik was altijd bezig, was het niet punniken (kilometers) dan was het wel breien of tekenen. Al mijn poppen hebben diverse creaties van mij aangehad.
Toen ik ouder werd en andere zaken ineens belangrijker werden, is handwerken wat op de achtergrond geraakt. Tot ik een paar jaar geleden op Etsy allerlei prachtige handgesponnen garens voorbij zag komen. De ene nog mooier dan de andere. Dat wilde ik ook!!
Ik ben een spin cursus gaan doen bij de Wolstudio in Haren en er is inmiddels een hele nieuwe prachtige wereld van wol voor mij open gegaan. Een wereld waar ik steeds weer nieuwe ontdekkingen doe en waar ik erg blij van wordt!
Ook heb ik het breien opnieuw ontdekt; sokken, mutsen, theemutsen, knuffels etc. Het is zo leuk om met eigen gesponnen garen te breien!
Daarom hier een kleine foto collage van dingen die ik tot nu toe heb gemaakt.

De heren Jacobus

De Jester theemuts

De Garden Party theemuts, volledig uit eigen geverfd en gesponnen garen gemaakt.
Sokken gebreid van een zelf geverfde sokdeken. Hier kan je het kleurverloop goed zien.


1 opmerking:

  1. Hey Ineke,

    Wat maak je toch ook mooie dingen!

    Ik volg je van een afstandje nog zeker hoor :-)
    Ik wens je heel veel succes met de uitvoering van je plannen en veel geluk en plezier in dit werk!

    Liefs Anne Vera

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...